Tuesday 3 September 2013

CONVERSATION WITH A HOTEL

CONVERSATION WITH A HOTEL


Handling a Room Reservation

A = Reservation staff , B = Mr Chris Scott
A : Good morning Reservation (of Kimuni Hotel), how may I help you?

B : I want to book a room (make a room reservation)
A : When would you like to stay with us?
B : Around the end of this/the year.
A : All right Sir. We have 3 types of room, standard, deluxe, and suite. The price of the standard room is
Rp 50.000 (fifty thousand rupiah) per night, deluxe room is Rp 100.000 (one hundred thousand rupiah) per night,
and the suite is Rp 200.000 (two hundred thousand rupiah) per night. What(which) type of room would you like to
book?
B : I want to book a deluxe room for me and my wife.
A : Please wait a moment. I will check if the deluxe room is still available for the end of the year.
………………………………………………
A : All right Sir, we still have deluxe room available for the end of the year. May we know your arrival and
departure date?
B : I will arrive on 27th December and depart on January 03rd.

A : All right Sir I will make a room reservation for you. Could I have/know your name please?
B : Chris Scott
A : Could you spell it for me please?

B : C for Charlie, H for Hotel, R for Romeo, I for India S for Sierra. S for Sierra, C for Charlie, O for Oscar,
T for Tango, T for Tango……

A : All right Mr Scott, I have made a room reservation for you. You will check in on December 27 and check out
on January 03, total 7(seven) nights. I will send the confirmation by fax. Could I have your fax number?

B : I am sorry I don’t have fax.
A : How about email?
B : Yes, this is my email address : scott@yahoo.com
A : Thank you. I will send the confirmation by email.
B : Thank you

PERCAKAPAN DI HOTEL
Menerima Pemesanan Kamar
A = Staff Reservasi B = Mr Chris Scott
A : Selamat pagi Reservation (Kimuni Hotel), bagaimana saya bisa/boleh membantu Anda?
B : Selamat pagi. Saya mau memesan kamar.
A : Kapan anda ingin tinggal bersama kita?
B : Sekitar akhir tahun ini
A : Baik Tuan. Kami mempunyai tiga jenis kamar, yaitu standar, deluxe dan suite. Harga kamar standar Rp 50.000
per malam, kamar deluxe Rp 100.000 per malam, dan suite Rp 200.000 per malam. Kamar jenis mana yang ingin tuan
pesan?



B : Saya ingin memesan deluxe room untuk saya dan istri saya.
A : Mohon tunggu sebentar. Saya akan mengecek apakah kamar deluxe masih tersedia untuk akhir tahun ini
…………………………………
A : Baik Tuan, kami masih punya kamar deluxe untuk akhir tahun. Boleh kami tahu kapan tanggal kedatangan dan
keberangkatan anda?
B : Saya akan datang tanggal 27 Desember dan berangkat tanggal 3 Januari.
A : Baik Tuan, saya akan membuatkan pemesanan kamar untuk anda. Bisa saya tahu nama Tuan?
B : Chris Scott
A : Bisakah tuan meng-eja-nya untuk saya?
B : C untuk Charlie, H untuk Hotel, R untuk Romeo, I untuk India S untuk Sierra. S untuk Sierra, C untuk Charlie,
O untuk Oscar, T untuk Tango, T untuk Tango……
A : Terima kasih Mr Scott. Saya sudah membuat reservasi untuk anda. Anda akan check in tanggal 27 Desember dan
check out tanggal 3 Januari. Semuanya 7 malam. Kami akan mengirimkan konfirmasi lewat fax. Bisakah kami minta
nomor fax Anda?
B : Maaf saya tidak punya fax
A : Bagaimana dengan email?
B : Ya, ini alamat email saya : scott@yahoo.com
A : Terima kasih. Saya akan kirimkan konfirmasinya lewat email.
B : Terima kasih.





Handling Check In (I)
A : Receptionist B : Mr Chris Scott
A : Good morning. Welcome to Kimuni Hotel. May I help you?
B : Good morning. I want to check in.
A : Do you have a reservation/Have you got a reservation?
B : Yes, under (the name of) Chris Scott.
A : Please wait a moment. I will check it first. ……………………………………
A : Yes Mr Scott. We have your reservation for one deluxe room. Check in today and check out on January 03,
total 7(seven) nights. Is that correct (in order)?
B : Yes, It’s correct.
A : Could you fill in this registration form, please.……………………………………………………
B : Here you are. (returning the form to the receptionist).
A : Thank you. How will you pay(settle) your bill?
B : Can I pay by credit card?

A : Sure/Certainly. We accept Amex, Visa, Master, BCA and JCB card.
B : I will pay by Visa Card.
A : Could I imprint your card, please/Could I take an imprint of your credit card, please?
B : Sure. Here you are.
A : Thank you.
………………………………………………..
A : Here you are (returning the card to the guest).
B : Thank you 
A  : Mr Scott, your room number is 4425. Here is the room key. Our bell boy will escort you to the room.
Enjoy your stay with us/Have a nice stay with us.

Menerima Tamu Check In (I)
A : Receptionist B : Mr Chris Scott
A : Selamat pagi. Selamat datang di Hotel Kimuni. Bisa saya bantu (anda)?
B : Selamat pagi. Saya mau check in.
A : Apakah anda punya reservasi?
B : Ya, atas nama Chris Scott
A : Mohon tunggu sebentar. Saya akan mengecek dulu.
…………………………………………………………………
A : Ya, Tuan Scott. Kami punya reservasi anda untuk sebuah kamar deluxe. Check in hari ini dan check out tanggal
3 Januari, totalnya 7 malam. Apakah benar begitu?
B : Ya, Benar.
A : Mohon isi formulir registrasi ini.
………………………………………………………………….
B : Ini (mengembalikan formulir kepada receptionist)
A : Terima kasih. Bagaimana anda akan membayar tagihan(account) anda?
B : Bisakah saya membayar dengan kartu kredit?
A : Tentu. Kami menerima Amex, Visa, Master, BCA dan JCB card.
B : Saya akan membayar dengan Visa Card
A : Bisakah saya meng-imprint kartu anda?


B : Tentu. Ini.
A : Terima kasih.
……………………………………………………………….
A : Ini Tuan (mengembalikan kartu ke tamu)

B : Terima kasih
A : Tuan Scott, kamar anda nomor 4425. Ini kunci kamarnya. Bell boy akan mengantar anda ke kamar. Nikmati tinggal
bersama kami.


No comments: